24 Nisan 2012 Salı

Ülker'den Zekice Bir Ayrıntı: Tavşan Atlet Rolü Verilen Markalar







Hatırlanacağı gibi geçtiğimiz yılın ortalarında Ülker Grubu grup şirketlerinden Gözde Finansal Hizmetler ile Bizim Toptan aracılığıyla Şok Marketler Zincirini satın almıştı.
Resmi sürecin tamamlanmasıyla 1200'den fazla markette görsel tasarım ve konumlandırma çalışmalarına başlandı.
Marka imajında da Şok'un daha önceki profilinde var olan alkollü içkiler satışına son verilerek Ülker markasına güven ve sempati duyan muhafazakar hedef kitleden gelebielcek eleştirielrin önüne geçildi.
Görsel logo ve kurumsal kimlik çalışmalarına Seda Sayan ve annesinin oynadığı medya reklamlarıyla da destek verildi.

Ulusal market zincirlerinin üçünden de belirli sıklıklarda alışveriş yapan biriyim. Şok'un önceki yapılanmasında raflarda yer alan markaların ve ürünlerin önemli bir kısmının artık satılmadığını görüyorum.
Özellikle Şok'un önceli halinde adı pek duyulmamış birkaç markanın 20'ye yakın çikolata-kek-şekerleme vs. ürünü satılırdı. Marka bilinirliği olmayan bu ürünlerin tercih edilmek için tek avantajları fiyatlarıydı ve denenme ihtimalleri çok fazla değildi.

Yeni pazarlama stratejisinde Ülker grubu ilginç ve bana göre doğru bir detayı çok iyi yakaladı. Eski ve bilinirliği olan, ama ürün anlamında eski satış sirkülasyonundan uzak markalarını "tavşan atlet" olarak kullanmaya karar verdi.
Rulo ve karamelli mini pasta formatında piyasaya çıkan ve bir zamanlar çok iyi satan Peki markası bunlardan birisi.
30'lu yaşları yaşayanların bile çok iyi hatırlayacakları, fındık parçacıklı çikolata şeklinde yıllarca satılan Karmen markası da ikincisi..
Son günlerde Şok marketlerinden alışveriş yapanlar varsa fark etmişlerdir bu markaların tekrar raflardaki yerini aldığını.
Bu defa başlarında Ülker logosu olmadan raflardalar hem de. Üretildikleri fabrikalar da doğrudan Ülker fabrikası değil. Ucuzluk marketi zincirlerinin geneli gibi sadece bu marketlere özel üretim yapan alt kategoride ürünler görünüyorlar ilk bakışta.
Ama o "ilk bakış" saniyelerindeki kararsızlık anlarında anlıyoruz ki o hem Peki hem de Karmen markalarına aşinayız. Ve o ürünleri denemekte herhangi bir önyargı yaşamıyoruz..

Gördüğüm kadarıyla Peki markası ile ekonomik fiyatlı kek grubu, Karmen markasıyla ise yine ekonomik fiyatlı marshmallow bisküvi sınıfında (Halley benzeri ürün) raflarda yerini alıyor bu ürünler..
Ve çoğu zaman sabaha kadar bilgisayar başında olmak zorunda olanların geneli gibi masum tatlı ürünler atıştırma fasıllarında kendi adıma denedim ve sevdim bu ürünleri..

Kısacası Ülker sıfırdan bir ekonomi marketi markası bulmak ve onu bir yerlere getirmek için zaten düşük kar marjları içinden reklam gideri ayırmayı pek mantıklı görmedi gibi. Bunun yerine tüketicinin gözünde ve aklında bir yeri olan, öte yandan mevcut ürün gamında satış rüzgarı yakalaması için ekstradan reklam harcaması ve çalışma gerektirecek 2 markasına elbise değiştirtti.
Bir başka deyimle atletizm yarışmalarında yarışa tempo veren ve yarışın hızlı koşulmasını sağlayan "tavşan atletler" bu markalar oldu.. Bana göre iyi de oldu.. :)

Son zamanlarda uzun süredir göremediğim Amigo markasını da yine aynı marketler zincirinin raflarında görmeye başladım.. O da eski sayılabilecek bir markadır..
İlerleyen günlerde belki bir yazımızda da "Hola Amigos" deriz..
Güzel günler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler..