12 Nisan 2012 Perşembe

Anadolu Ajansı'nın 92. Yılı ve Yeni İnternet Sitesine Dair Cümleler !



Bilenler bilir, Türkiye'nin en köklü haber ajansıdır Anadolu Ajansı. TBMM'nin açılışından 16 gün kadar önce kurulmuş, Kurtuluş Savaşına ve Milli Mücadele yıllarına şahitlik etmiştir.
6 Nisan 1920 tarihinden bugüne de ülkemizin ve dünyanın yaşadığı bütün büyük olayların hem izleyen hem de bize ulaştıran kurumlardan ilk akla gelenidir.

Anadolu Ajansı geçtiğimiz günlerde 92. kuruluş yıldönümünü kutladı.. Bu kutlamada ajansın yeniden organizasyon süreci ve planları açıklandı. Ayrıca AnadoluAjansı-2020 Yüzüncü Yıl hedefi doğrultusunda izleyeceği yol haritası ortaya kondu..
Başta Bosna'ya açılan ve devamı gelecek yeni yurt dışı temsilcilikleri, haber akademisi gibi projeleri heyecan veren Anadolu Ajansı aynı gün www.aa.com.tr web sitesini de yeni tasarımıyla kullanıcıların hizmetine sundu..
Anadolu Ajansı'nın 92. yılını kutluyor,  "nice yıllara" dileklerimizle ajansın web sitesiyle ilgili (bize göre) ilk göze çarpan ayrıntılara geçiyoruz..

BİR HABER TÜKETİCİSİ GÖZÜYLE ANADOLU AJANSI'NIN YENİ WEB SİTESİ :


Site açıldığında ilk farkedilen değişiklik yeni Anadolu Ajansı logosu. Görsel olarak arabesk, ama görseli göze hoş gelen ve daha çok bilinç altında dünyayı hatırlatan logo yerine daha sade ama detayları daha akılda kalıcı bir logo seçilmiş.
Daha önceki logo ile "Anadolu Ajansı" yazısında yazı karakteri farklılığı hemen göze çarpmaktaydı. Yeni tasarımda da ne yazık ki aynı durum söz konusu.. Logoda basit bir karakter kullanılırken Anadolu Ajansı yazısında daha ince ve pozitif bir karakter seçilmiş.
"100. Yıl Vizyonu" alt logosu ise gözü yormayan bir tasarım ve tıklandığında bir pdf dosyası şeklinde kurumun 92. yıl sunumunda da yer alan hedeflerine ulaşabiliyorsunuz..  Samimi ve gerçekçi cümlelerle yazılmış, iddialı hedefler var, okumanızı öneririm..
Site içeriğini Türkçe, İngilizce, Boşnakça ve Arapça dillerinde görüntülemek te mümkün. Bir Türk haber mecrasının 4 ayrı dilde yayınlanıyor olması da güzel şeyler hissettiriyor insana..

Sitenin genel görünümü sade ama fonksiyonel tutulmaya çalışılmış. Sayfayı ortalayan, slider mantığıyla çalışan resim içine gömülü yazı şeklinde bir ana haber menüsü düşünülmüş.
- Görsel olarak sayfayı ortalıyor olması mantıklı sayılabilir. Ama özellikle 1366*768 'den düşük ekran çözünürlüklerinde ekranı kaplayan bir görüntü itici olabilir.
- Tasarım slider görünse de siz tıklamadıkça haberler değişmiyor. (Firefox ve Explorer'da denedim, diğer tarayıcıları bilemem..)
- Haber başlıkları resmin içine gömülü.. Bu yüzden siyah bant üstü yazı veya transparan üstü yazı yediği için resmin bir bölümü görünmüyor. Ayrıca yazılar resmin sağında, solunda, ortasında vs olduğu için haberdeb habere geçmede gözü yoruyor.
- Üst kayan menüde 9 küçük resim var, ama toplam menü 12 haberden oluşuyor. Yani 10, 11 ve 12. haberlerin kaderi tamamen site ziyaretçisinin merak katsayısına kalmış durumda..
--------------------------


Sitenin genel tasarımı sıfırdan yapılmış izlenimi veriyor. Büyük ekranlı bilgisayarlarda kullanımı hoş. 7" ekranlı bir tablette siteyi açtığımda ise sayfa görünümünün ortalanmasında çok iyi sonuçlar alamadım.. Mobil cihaz versiyonlarını ise henüz denemedim, denediğimde ekleyeceğim..

Tasarımda ön plana çıkan iki ton mavi var. Biri RGB skalasında 0,69,124 (0 kırmızı, 69 yeşil ve 124 mavi renkten oluşan) ton.. Güven veren bir renk, haber sitelerinde çok denenmemiş güzel bir seçim.. 
Diğer renk ise skalada 10,187,227 (10 kırmızı, 187 yeşil, 227 mavi) karışımıyla oluşan ton.. Sık bilinen adıyla Turkuaz, yani Türk mavisi..  
Normal şartlar altında çok güzel bir renk, dünyanın bile "bizim" olduğunu kabul ettiği renk tonu..
Ama tasarımda ve görsellikte iki kere iki her zaman dört etmiyor maalesef..


Ne profesyonel web tasarımcı, ne de görsel sanatlar uzmanı değilim. Ama görüyorum ki kendi başına mavinin en güzel iki tonu olsalar da bu iki renk içiçe girdiklerinde sonuç şaşırtıcı oluyor.. Beyin bir yerden sonra bu renkleri algılamaya çalışmaktan yorgun düşüyor ve sitenin footer navigasyonun beyindeki algısı halini alıyor. Bu iki rengin kullanımı ince bir bantta osa bu kadar dikkat çekici olmayabilirdi. Ama geniş bir alanda görüntülendiğinde çok başarılı bir seçim olmadığı düşüncesindeyim..
"Bir resmin eksiklerini söylemek kolaydır, zor olan o eksikleri resimden çıkarabilmektir" denir.. Tasarım anlamında elimi taşın altına koyamasam da ana fikrimiz olan iki rengin diğer renklerle etkileşimini örnekleyebilirim en azından.. Bu da "hangi renkler uyar, hangileri uymaz?" sorusuna bir cevap olacaktır mutlaka..


---------------------------------------------------------------------------------------------

Site içeriğine gelecek olursak :
Menüye şirket haberleri ve kurumsal haberler alt başlıkları eklenmiş.  Şirket haberlerinde sadece yazı olması, görsel kullanılmaması eksiklik gibi dursa da zamanla düzelebilecek bir ayrıntı.
Devletin haber ajansında, prestijli bir mecrada bir özel şirketin haber olabilmesi o şirket için artı değer ifade eder elbette. Ama haber yapılan şirketlerin seçimi de o mecra için kıldan ince kılıçtan keskin bir köprüden geçmekten farksız olacaktır, bir şekilde kurumu bağlayıcı olacaktır.
İlginç bir haber var örneğin sitede.. Diyarbakırlı az duyulmuş bir firmanın ürettiği "Hürrem Bakırı" saç boyası.. Bu firmanın yerinde yakın zamana kadar kampanyası büyük ilgi çeken bal firmalarından birisi de olabilirdi. Ve dün itibariyle Tarım Bakanlığının tahlil sonuçları açıklandığında kurum "haber yaptığı ve kendi kurumsal güveniyle gayrıresmi olsa da kefil olduğu" bir firma yüzünden imaj kaybı yaşayabilirdi..

Konuyu toparlayacak olursak ;
92. yılını kutlayan ve 100. yıl hedefine ulaşacağından kuşku duymadığımız Anadolu Ajansının yeniden yapılanma çalışmaları cesaret ve umut verici..  Bu yolda AA Genel Müdürü sayın Kemal ÖZTÜRK ve ekibine başarılar diliyoruz..

Kurumun yeni web sitesi de (bize göre) göze çarpan yukarıdaki ayrıntılar dışında çok başarılı.. Ve yeniden tasarlanan her site gibi zamanla hem tasarımı, hem de içeriği oturacaktır mutlaka.

Son olarak özellikle en sona bıraktığım bir görsel detay var :
Milletimizin Kurtuluş Savaşına ve Cumhuriyetimizin kuruluşuna şahitlik etmiş, bu devletin ve milletin haber ajansı olan, sesi olan Anadolu Ajansının internet sitesini açtığımda BAYRAĞIMIZI GÖRMEK İSTERDİM..
Belki 2012 Türkiye'si için biraz demode ve duygusalım. Ama bu modeller de böyle işte.. :)

Hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler..